Cari Nombor Penaja

Rabu, 4 April 2018

Cara Pembelian Simkad ToneExcel dan Cara Aktif, Daftarkan simkad Tone Excel.

Dapatkan Simkad
Picture
Cara Pembelian Simkad ToneExcel.​
​Ada beberapa cara untuk anda membeli simkad tone excel ini. Anda boleh pilih mana2 cara yang mudah bagi anda.
Anda boleh pilih mana2 satu cara dibawah ini, asalkan ianya mudah untuk anda.
1. Anda boleh terus beli daripada saya. Tapi anda kena whatsapp dahulu saya di nombor Whatsapp: 0176689897 dengan message “Boleh saya beli simkad?”. Tunggu sehingga saya reply. Jika saya tak reply, anda boleh beli simkad dengan cara kedua.
2. Anda boleh beli simkad daripada mana2 center yang berhampiran dengan tempat tinggal anda. Bagi mendapatkan nama dan nombor phone center2 ini, anda hanya perlu lawati website dibawah ini, pilih samada branch atau service center, kemudian pilih negeri anda. CENTER-CENTER MENJUAL SIMKAD TONE EXCEL.
Peringatan: Jika anda membeli simkad ini daripada center2 tone excel, pastikan anda beritahu yang anda nak beli simkad sahaja. Kalau mereka kata yang mereka akan tolong aktifkan, beritahu mereka, tak perlu, anda boleh register sendiri. Sebab kadang2 ada juga center yang cuba mempengaruhi anda untuk register dibawah beliau.
Aktif dan Daftarkan simkad Tone Excel.
Disini saya tunjukkan langkah2 untuk aktifkan simkad Tone Excel. Simkad yang baru anda beli itu belum ada nombor lagi, jadi anda perlu aktifkan untuk mendapatkan nombor sementara dahulu.
1. Jika anda baru nak aktifkan simkad kali pertama yang dibeli gunakan cara dibawah ini:
(Contoh belakang simkad)
toneexcel.biz
Hantarkan melalui maklumat dibawah (menggunakan mana2 hanphone yang lain, kerana simkad ini belum boleh digunakan lagi) ke Bahagian Pengaktifan melalui whatsapp:
No. Tel Whatsapp Bahagian Pengaktifan: 010-5335-793
  1. Masukkan kod pengaktifan (AD) di depan.
  2. Nama Penuh.
  3. No. SN (Sila lihat dibelakang simkad)
  4. No. PUK (Sila lihat dibelakang simkad)
  5. No. IC atau Passport.
  6. Alamat penuh.
  7. Email (Jika ada, kalau tak ada tak apa, tinggalkan saja.)
  8. Telco lama (Seperti maxis, celcom, digi atau lain2nya)
  9. No. lama yang ingin dikekalkan.
  10. Nama bank yang anda ada akaunnya
  11. Nombor akaun bank. (Untuk ToneExcel memasukkan komisyen ke akaun bank anda, jika anda sudah mula ada komisyen)
  12. No IDP 1421534 (No id toneexcel adalah no. ID orang yang mengenalkan bisnes ini kepada anda. Jadi anda diperkenalkan oleh saya, maka nombor ID adalah nombor ID saya. Selepas anda mengaktifkan simkad ini, anda juga akan mendapat no. ID anda sendiri).
Contohnya: AD Ali bin Abu 0081234321 43323232 701214035030 no.12 kampung pinang sebatang, 10600 puchong selangor aliblues@gmail.com maxxis 0122134432 bsn 7124234455345 idp1421534
Hanta wasap ke nomber : 010-5335-793
Contoh wasap yang dihantar:
toneexcel.biz
Selepas menghantar semua maklumat diatas, anda perlu hantar gambar IC atau passport ke nombor whatsapp yang sama. Snap saja gambar IC hadapan anda. Jika anda gagal menghantar gambar IC, maka simkad tidak akan dapat diaktifkan.
Selepas beberapa minit, anda akan mendapat reply dari bahagian pendaftaran dan anda akan mendapat nombor telefon sementara simkad tersebut dan no IDP anda sendiri. Ketika ini simkad toneexcel anda sudah boleh digunakan dengan menggunakan nombor sementara.
Proses pertukaran nombor lama anda menggantikan nombor sementara biasanya akan mengambil masa 48 jam.
Telco lama akan menghantar pengesahan penukaran tersebut, jawap pertanyaan mereka dengan sepatutnya. Contohnya jawab YES.
Contoh message daripada mereka:
“Do you want to port out from umobile, pleas reply YES for confirmation”
Selepas simkad lama anda sudah tidak berfungsi lagi, bermakna simkad toneexcel anda sekarang sudah pun menggunakan nombor lama anda.
Sekiranya selepas beberapa hari, nombor masih belum bertukar juga, sila hubungi Bahagian Pengaktifan: 010-5335-793 melalui whatsapp untuk bantuan, dikhuatiri nombor lama anda tidak didaftarkan menggunakan IC anda sendiri.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan