Cari Nombor Penaja

Jumaat, 22 April 2016

KEJAYAAN MAZELAN ABAS BERSAMA TONE EXCEL

*********************************************************************
********************************************************************
"Kisah Mazelan Abas": Kisah selepas kena sponsor.


Nama saya Mazelan Abas, disini saya ingin berkongsi dengan rakan-rakan semua bagaimana saya mula menyertai program Tone Excel ini. Semoga ada panduan yang boleh diambil. Jika dalam masa 4 tahun saya boleh dapat pendapatan lebih setengah juta ringgit TIAP-TIAP BULAN, saya doakan yang ANDA  dapat sama seperti saya atau dapat lebih lagi daripada saya. Amin.
******************************
***************************************
******************************
***************************************
Apa khabar rakan2 semua.


Selepas abang Ishak menerangkan tentang peluang menjana pendapatan melalui ToneExcel ini, saya terus beli simkad daripadanya, dulu harga sekeping RM68, tapi sekarang sudah 2 kali naik, harga sekeping sudah menjadi RM90.

Dia pun terus registerkan, maka waktu itu saya terus dapat id dan idp saya adalah 8694. Disebabkan ToneExcel menggunakan id yang running number, iaitu mengikut turutan dan bermula dari 1001, maknanya saya adalah orang yang ke tujuh ribu lebih didalam ToneExcel ini. Sudah ada 7693 orang telah register terlebih dahulu daripada saya.

Hari pertama saya join, saya terus buang simkad lama yang saya sudah gunakan lebih daripada 10 tahun. Isteri saya terkejut, dia kata, ai.. tak kan buang macam tu saja, tak sayang ke no contact yang ada, nanti susah orang cari awak nanti !


Saya jawap, "Sekarang ini saya sudah ada bisnes sendiri, bisnes TuneTalk, mana boleh saya pakai simkad lain, simkad pesaing bisnes saya sendiri pulak tu. Selepas hari ini, awak dan anak2 diwajibkan pakai simkad ToneExcel, ini arahan dan perintah, bukan cadangan. Mana boleh berjaya tauke Coca-Cola, jika tauke dan ahli keluarga dia sendiri minum Pepsi. "
 
Rakan2 semua, Ananda Krishnan pasti tidak boleh berjaya kalau dia sendiri pakai Tune Talk ke, pakai Celcom ke, pakai Digi ke. Ini semua adalah common sense, atau peraturan paling asas untuk menentukan kejayaan sesuatu bisnes tersebut.


Salah satu sebab kenapa saya buang simkad itu, adalah kerana saya tak tahu waktu tu kita boleh kekal nombor lama. Cumanya, sehingga hari ini, walaupun saya dah tahu, jika ada yang bertanya kepada saya, apakah tindakkan awal yang telah menjadi penentu kejayaan saya dalam ToneExcel ini, saya tetap akan cakap, "Tindakkan terbaik dan terbesar saya diperingkat awal adalah ketika saya buang simkad lama saya kedalam tong sampah."


Langkah seterusnya, apabila saya sudah faham serba sedikit tentang ToneExcel ini, apabila isteri dan anak2 saya dah registerkan, apa lagi, dengan ilmu yang sedikit ini sahaja, saya terus cari rakan2 dan ceritakan kepada mereka dengan penuh semangat, padahal itu baru hari kedua saya join. Saya bercerita seolah-olah saya sendiri dah dapat puluhan ribu, tapi bila mereka tanya,


"Engkau dah dapat berapa Lan?".


"Laaa.. akukan baru join, maknanya belum dapat lagi la, tapi engkau tak nampak ke, duit yang sangat banyak ni, dan kemudian kita boleh tak perlu kerja lagi, tiap2 bulan duit komisyen topup akan masuk, engkau tak nampak ke....?"


"Ini peluang sangat2 besar, dan kita tak akan jumpa lagi peluang seperti ini dalam masa 100 atau 200 tahun"


" Engkau biar betul Lan, ni bisnes 10/20 sen bila masa nak kaya"


" Cuba engkau guna otak sikit, kalau bisnes ini tidak menjanjikan rezeki yang banyak, engkau ingat Tony Fernendez yang dah banyak kapal terbang tu, nak buat bisnes 10/20 sen ni. Kerana bisnes 10/20 sen ni lah, Ananda Krishnan jadi antara orang terkaya di Malaysia tau, kerana bisnes 10/20 sen ni lah, Carlos Slim Helu jadi orang terkaya didunia tau. 


Engkau dengan aku apa ada, cakap macam pandai, tapi merempat sampai mati, kerja sampai mati. Aku tak mau, kalau engkau nak join, jom sekali buat betul2 dengan aku, kalau tak mau, no problem, engkau buat apa yang engkau buat sekarang, kerjalah sampai bila2, tapi yang pasti engkau tak akan jumpa peluang yang besar macam ni lagi dengan modal tak sampai 100 ringgit. Aku nak berjaya sama2 dengan engkau, tapi kalau engkau tak mau, aku pasti akan berjaya walau pun tanpa engkau. Ingat no phone aku, bila2 engkau nak join call aku cepat, sebab aku tak boleh tunggu engkau untuk berjaya."

Ini contoh2 cara saya sembang dengan rakan2 masa mula2 buat bisnes ToneExcel ini dulu. Cara ini ada yang ikut dan ada yang tak ikut. Tetapi yang tak ikut dulu, sekarang ini, kebanyakkan dah mula ikut, bila nampak kehidupan saya mula berubah, saya dah mula pakai kereta BMW, saya dah mula beli beberapa biji rumah, saya dah mula beli beberapa bidang tanah secara tunai, saya boleh beri sumbangan itu dan ini untuk jiran dan penduduk setempat, belikan beberapa ekor kerbau sewaktu raya korban untuk penduduk di PJ ini, rakan2 yang tak join dulu, dah mula join, tapi tak kurang juga yang tak nak join, dan mula melarikan diri bila nampak saya... cuma kalau saya nampak pasti saya panggil mereka, dan ajak minum kopi.


Itulah perkara yang saya lakukan diperingkat awal rakan2 semua. Promote, promote, promote, promote, tak kira jumpa rakan2 diluar ke, atau rakan2 dalam facebook ke, tweeter ke, linkedin ke, dalam email ke, semuanya saya hubungi dengan keadaan "yang penuh semangat", padahal waktu ini, komisyen pun tak ada lagi, ilmu pun setakat 10/20% sahaja. Yang penting saya tahu macamana kita boleh dapat duit. Tanya pasal insuran, saya tak tahu, tanya pasal itu dan ini, kebanyakkannya saya tak tahu, tapi tanya macamana program ini boleh buat duit, yang itu sayalah pakarnya.


Kepada rakan2 yang belum menyertai program ini, saya cadangkan jika anda ingin mengubah kehidupan kepada satu kehidupan yang amat berbeza dengan keadaan sekarang, jadilah pengguna simkad ToneExcel hari ini juga, jangan tangguh lagi, sehari anda bertangguh, maka semakin lambat untuk anda sampai ke destinasi "Pulau Impian".


Kalau kita faham kisah tersebut, anda akan dapati kunci kejayaan itu salah satunya terletak dalam pantasnya kita bertindak. Apabila datang sesuatu peluang tersebut, peluang tersebut pula kita tahu adalah peluang keemasan, kalau kita bertindak pantas menyambarnya, kita akan beroleh keuntungan daripadanya, kalau kita asyik tangguh dan tangguh, kita sendiri tahu hasilnya kalau hidup penuh bertangguh.


Kalau anak2 tangguh buat kerja sekolah, kita tahu marah mereka dan nasihat, buat kerja jangan bertangguh. Kerja mesti pantas. Tapi kebanyakkan orang, nasihat tersebut bukan untuk kita, tapi untuk anak2 saja.


Sehari kita bertangguh untuk balik kampung, maka kita akan lambat sehari nak sampai kampung.


Sehari kita bertangguh untuk bertindak, maka kita akan lambat sehari menikmati kejayaan.
Sehari kita bertangguh untuk menyambar peluang, sehari suntuk kita habiskan baca email ini tentang kejayaan orang lain, tetapi bukan kejayaan diri kita sendiri.


Sertai Tone Excel hari ini juga, hanya dengan menjadi Pengguna Simkad ToneExcel.

Kalau saya - bekas pekerja kilang, sekarang ini boleh dapat komisyen lebih setengah juta ringgit tiap2 bulan, kalau Hamka Marsaling - bekas budak pejabat, boleh dapat lebih RM 50,000.00 komisyen SETIAP BULAN, kalau Rosanne, bekas pekerja jual burger, bekas pekerja kilang, sekarang ini menerima komisyen hampir RM60,000 TIAP TIAP BULAN, dan ramai lagi contoh2 orang yang dulunya bekerja kelas F, saya amat yakin yang ANDA pasti boleh untuk mencapai sesuatu yang hebat dalam program ini.
.
Kalau ia bukan dianggap satu dorongan, jadikan ia satu cabaran dari saya kepada ANDA  .
Kenapa saya gunakan perkataan "Bekas" pekerja kilang, "Bekas" mat dispatch, "Bekas" penjual burger, kerana mereka itu semua tak berkerja sekarang ini, mereka sedang menikmati dunia baru, duduk rumah, tak payah kerja dapat duit banyak. Kerana apa, kerana mereka inilah yang meletakkan kepercayaan yang tinggi pada diri sendiri diperingkat awalnya, mereka bekerja sangat rajin dalam mempromosikan bisnes mereka sendiri, dan sekarang adalah musim menuai untuk mereka.
Anda pilih, nak penat kerja kuat2 dalam ToneExcel selama 2 tahun dan beroleh pencen puluhan ribu selepas itu, atau kerja penat2 selama 20 tahun dan ambil skim pencen atau ambil EPF sekali seumur hidup ketika berumur 55 tahun nanti. Anda fikir, anda pilih, kerana pilihan hari ini adalah penentu hari esok.

Sekarang langkah yang diperlukan adalah untuk bertindak.


SERTAI PROGRAM sertai ini HARI INI JUGA.
Jadilah PENGGUNA SIMKAD TONE EXCEL.

Jadikan bisnes Tone Excel ini adalah bisnes anda sendiri, bukan bisnes upline, bukan bisnes Mazelan Abas, bukan bisnes sesiapa, tetapi ini bisnes ANDA   punya.

Dan buatlah sepatutnya kepada bisnes sendiri. Tanya diri sendiri, kalau aku dah ada bisnes sendiri, apakah yang perlu aku lakukan untuk berjaya dalam bisnes aku sendiri?

Sampai jumpa lagi.
Daripada.
Mazelan Abas. (MA)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan