Cari Nombor Penaja

Khamis, 2 Februari 2017

Tunggu apa lagi..sedikit tips tentang prospecting

Tonex 101

Prospekting ni bukan orang-orang dari bisnes terdahulu kita sahaja yang kita boleh prospek, anybody using handphone kita boleh prospek! 

So jangan kecilkan market kita dengan hanya target segmen tertentu sahaja contoh target student universiti sahaja lah, padahal ada 34 juta talian hp berdaftar tu... Yang liat-liat nak join bisnes terdahulu kita, yang liat-liat tak suka M.L.M. tu pun semua kita boleh sapu. Bisnes TTTE ni tidak bercanggah dengan any produk/ bisnes/ pekerjaan sebab semua orang guna handphone – semua tu kita boleh prospek. Buka mulut sharing jer…

Cara yang bagus – call prospek buat appointment 1 by 1 untuk Tabletalk, or bawa prospek ke Preview, cuma bisnes TTTE ni kita tidak bergantong sangat kepada preview, sebab penerangannya simple jer jadi semua orang boleh buat cara tabletalk. 

Tapi sebaik-baiknya sekali dua prospek kita yang pertama dapatkan bantuan upline (yang dah terer) untuk buat Tabletalk (sekali dua jer tau), kalau kita terus nak buat sendiri pun ok juga tapi kalau tak berjaya, minta bantuan upline (sekali dua jer tau :-)), lepas tu buat ler sendiri, lagi cepat kita berdikari lagi cepat kita boleh pergi laju!

So cepat ler set the date & time untuk tabletalk. Saya hari pertama baca website/buku panduan, hari kedua dah start. Usah bertangguh lagi.. tu yang tak jadi jadi tuuu... 

Berkongsilah dengan ramai orang peluang ni.. dapatkan seramai mungkin di Level 1 kita & bantu rangkaian buat perkara yang sama. Lepas tu nampaklah income steady jer masuk tanpa dapat di tahan-tahan & terus meningkat. Buat betul-betul geng & buat cepat-cepat. Tapi jangan tension-tension. Kita buat biar enjoy the journey, ke arah menuju destinasi/matlamat kita. Wow!

Bisnes TTTE ni boleh dibuat secara offline dan online. Secara offline Tabletalk & Preview lagi berkesan, tapi dah ada kemudahan I.T. gunakanlah secara online juga bagus. Kepada yang tak pandai online tu jangan risau, anda boleh berjaya di dalam bisnes ini dengan offline, cuma kepada yang pandai online, anda ada advantage, gunakanlah. 

Satu pesanan penting: "Buat cara pancing dahulu, bila dah habis pancing, barulah guna jala". Pokok pangkal apa cara pun kena buat lerrr…. Fokus buat secara konsisten & jangan la kena cabaran sikit dah nak give-up, biasalah cabaran ada di mana-mana.

Ramai orang nak jadi Internet Marketer, habiskan duit & masa beli ebook ini ebook itu, attend kursus ini kursus itu, seminar ini seminar itu, kelas ini kelas itu, bengkel ini bengkel itu, personal coaching ini, personal coaching itu, akhirnya, duit & masa habis terbang ke mana, perniagaan internet pun tak nampak untungnya. 

Apa yang nampak, duit beribu habis, bisnes internet satu habuk pun tak jadi. Apa kata keluarkan cuma RM100, anda akan dapat khidmat nasihat Internet Marketer berpengalaman buat ribu-ribu ringgit sebulan malah ada yang cecah puluhan ribu ringgit sebulan pendapatan. Khidmat nasihat mereka adalah percuma jer!

Satu lagi tips penting...

Dalam bisnes network marketing antara syarat utama/pertama untuk berjaya adalah, kita jangan test market sebab kita akan spoilt our market tanpa kita sedar. Test market bermakna kita belum join, belum cukop ilmu, tapi dah cerita kepada orang lain & nak ajak orang tu join. Apa yang biasanya akan berlaku:-

Pertama: Bila kita buat prospekting, antara soalan yang prospek pasti akan tanya ialah "kau dok cakap-cakap kat aku ni, kau sendiri dah join ker belum?", bila kita jawap “belum” (kita jangan bohong), prospek kita biasanya mereka tak cakap depan kita, mereka cakap dalam hati sahaja - "eleh dia pun tak join, tak yakin tapi nak ajak aku join, huh!"; so macam mana la prospek kita nak ikut kita (yakin/join).

Kedua: Kita belum cukop ilmu. Baru sikit prospek tanya atau bagi alasan, dah kita tak reti nak jawap. So again, macam mana la prospek nak join. Kita sendiri tak cukop ilmu nak menampakkan kelebihan/benefits bisnes ni. Worst part kita pun setuju dengan alasan tersebut! Haru tul! Rakan-rakan, ilmu bisnes ni memang mudah, tapi jangan ambil mudah, yang mudah tu pun nak kena dimahirkan.

So please, nak berjaya dalam bisnes network marketing ni, please jangan buat kerja-kerja membunuh tanpa niat ni…

daftar sini
 peluang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan